Tuesday, October 9, 2012

Tehdit ederek korkutarak egitim?

Cok moralim bozuldu :( az evvel bakicimiz Chassy ile konustum. Kaan yemegini yedi mi diye sordum, yuvada yediler. Yemiyormus ama ogretmeni "yemezsen Chassy seni almaya gelmeyecek" demis ve oglum yemis :( Bunu gulerek anlatiyor bana Chassy. Aksam chassy ye bunun pek de iyi bir egitim yontemi olmadigini soyliycem ama ogretmene bu mesaji nasil iletmeliyim? Ya da iletmeli miyim? Canim sikildi cok:( benim yontemim, yemek onune sunulur yemiyorsa yemez, ac kalir ve zaten daha sonra oturup yiyor. Ama yemezsen annen gelmez, yok seni buraya terkederler gibi cocugun psikolojisine saldiri yontemi ile terbiye etmek bana hic uymaz! Bir yolunu bulmaliyim ogretmeni ile haberlesmenin. Bunu soyleyen ogretmen mi yoksa sinif asistani mi once onu ogrenmeliyim tabii bir egitmenin agzindan bunu duymak endisemi daha da katlayacak cunku. Boyle bir seyi soylemek bunun dogru olduguna inanan birine hakaret gibi de gelebilir. Kimseyi suclamadan, kendi dogru bildigim ve cocugum icin en iyisi olduguna inandigim seyi ogretmenine aktarabilmeliyim. Daha gun icinde goremedigim farkina varamadigim ne gibi tehdit unsurlari kullaniliyor acaba :( ogretmenin oglum uzerinde birakacagi izler annesininki kadar derin ve kalici olmayacak buna inaniyorum ama yine de neden oglumun boyle bir baskiya maruz kalmasina seyirci kalayim ki? Cocukken beni de boyle terbiye etmisler sanirim yoksa bu kadar canim yanmazdi bu olaydan. Biraz daha dusuneyim bakayim..

2 comments:

  1. :( cok sasirdim. ogretmenin dedigini hic sanmam ama yine de sorustur bence... Bizim basimiza hic gelmedi...

    ReplyDelete
  2. Ogretmenmis Duygucum.. Ama bu konu uzerinde biraz daha dusundum ve bir sey soylememeye karar verdim ogretmene. Iki nedenden, birincisi kadin yanlis anlayip kaanla veya benimle iliskisine yansitabilir. Ikinci neden de Kaan' i bu tip saldirilardan bu sekilde koruyamam, ogretmeni engellerim yarin arkadasi soyler, arkadasi engellerim akrabalardan biri derr vs vs vs.. Onemli olan ogluma yemegini yese de yemese de ona olan sevgimizin degismeyecegini yasayarak ogretmek. O yuzden sinirlerim yatisti :)

    ReplyDelete