Wednesday, November 7, 2012

Listen to me very carefully!

Az evvel garip bir tecrube yasadim. Isten cikis islemlerim icin finans departmanindan biri aradi beni. Son derece soguk bir ses tonu ve mekanik, bikkinlik sezdim sesinde adamin. Benimle konusma tarzi rahatsiz edici geldi bana, "listen to me carefully!" Ile baslayan, bir suru "don't do....." Cumlesi iceren bir konusma oldu. Exit formu nasil doldurmam gerektigini anlatiyordu.

Once irrite oldum, ama sonra soyle dusundum - bu adam yanlis doldurulmus formlarla ugrasmaktan kriz gecirmis olmali ve su anda bir genelleme ile bana yaklasiyor "herkes bu formlari yanlis dolduruyor, basima is aciyor" dolayisiyla ben onun icin potansiyel bir bas belasiyim :) o yuzden de almis sopayi eline, en sert ses tonunu takinmis, bana bunu boyle yapmalisin yoksa fena olur demeye calisiyor :)

Sonra kendime dondum, bu formu nasil dolduracagimi gercekten bilmiyorum cunku hicbir yerde bir prosedur yazmiyor, bilgi verilmemis. Bu adam bana bu konuda yol gosteriyor, yanlis bir iletisim yontemi kullaniyor ama bu onun problemi. Dolayisiyla adamin konusmasindaki tum o negatif detaylari gormezden gelerek asil benim icin oneli olan seye, bilgiye odaklandim. Anlamadigim yerleri "bunu gercekten anlamak istiyorum, sunu soyle yapacagim, degil mi, tekrar anlatir misiniz" gibi yonlendirme ve konfirmasyonlarla istedigim bilgiyi alabildim. Kapatirken de cok tesekkur ettim kendisine ve o da anlasilmis olmaktan memnun kapatti telefonu.

Eger adamin tarzina takilsaydim, muhtemelen formda anlamadigim detaylari sormaya cekinecek-cunku adamin tarzi insana "bilmiyorsun  ve yanlis yapacaksin herkes gibi" duygusunu iliklerine kadar hissettiriyor- sormadigim icin anlamayacak ve bocalayacaktim. Adamin yanlis formlarla ugrasmak zorunda kalmasinin bir nedeni de yine kendisi olabilir ama bunu boyle goremedigi cok acik.
Ne ilginc su iletisim dedigimiz sey. Bazen cok kolay bazen de inanilmaz zor.

2 comments:

  1. cok dogru soylemissin! hemen kizip aldigin negatif enerjiyle cevap vermek yerine pozitif yaklasmak harika neticelere sebep olabiliyor, hep boyle dusunceli anlayisli pozitif ve sevimli olabilsek:-0

    ReplyDelete
  2. Hep boyle olmak imkansiz, zaten hep boyle olmak seni insan degil robot yapar :) o zaman da bir tadi kalmaz.. cogunlukla kendimize boyle guzellikler tattiralim yeter..

    ReplyDelete